Mitt liv som ung mamma!

Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Förlossningsberättelse!

Av Sandra - 31 januari 2011 19:33

Jag födde min son i vecka 32+0 och nu tänkte jag berätta lite om min förlossning och tiden innan och efter!


Allt börja den 30/12 med ett rutinbesök hos bm, hon blev lite orolig hade högt blodtryck och äggvita i urinen... Fick åka hem och komma tillbaka den 4/1! Tänkte inte så mycket på de de var ju nyår och allt! Gick dit igen den 4/1 hade fått sista tiden kl 16.. Fortfarande högt blodtryck och mer äggvita i urinen, hon sa att vi fick åka in och ringde in till förlossningen och sa att jag kom in!

Vi körde hem och packa en väska sen körde vi in, hämta josse på vägen in! Där inne kolla dom urinen och blodtrycket igen och satte ett ctg på mig! Och tog lite blodprov sen sa dom att jag blev inlagd för dom kunde inte skicka hem mig med de blodtrycket.. Fick vänta ett bra tag innan jag fick ett rum..Blev rum 5 inne på bb.. Grät så fort jag kom in där, ville bara hem..Emil körde josse till sin mamma och handla mat till mig... Sen prata vi lite sen sov vi.. Emil fick också sova där inne som tur var! 

Onsdag den 5/1 lämna nytt urin prov och nytt blodtryck fortfarande inte bra, nytt ctg.. Han rörde sig lite och vi fick åka på ultraljud, där dom upptäckte att han var liten och där var lite fostervatten.. Låg i sängen hela dag så tråkigt.. Nytt ctg på kvällen två stycken på 3 timmar inte nöjda med de han rörde sig inte alls mycket, massa försöka för att få rörelser hjälpa lite men inte mycket.. Prata om förlossning och dom var inne får neo och prata med oss.. Dom vill inte förlösa mig på kvällen utan vi fick sova.. 

Torsdag den 6/1 läkarna kom in vid tio och sa att de blev en dag med vila till! Kom in och satte ctg satt med de i typ en timme.. Läkarna var inne  flera gånger och tittade inte nöjd alls han rörde sig knappt även en massa försöka här men de hände inte allt för mycket.. Dom gick ut och pratade sen kom dom in och sa att vi skulle bli föräldrar idag! Då var kl 11:45! Dom gick ut och jag ringde mamma gråtades och sa att de var dax! Dom kom in och jag fick byta om till sjukhusrock och blev in körd till förlossningen! Fick smärtstillade och dom satte kateter på mig sen var de ner till operationssalen.. Massa folk över allt och till slut kom narkosläkarna och försökte sätta epudural på mig vilket han inte lyckades med...Ont gjorde de så emil fick gå ut och så sövde dom mig! Jag var borta tills kvart över tre! Men 13:20 plocka dom ute en liten pojke på 1305 gram och 37 cm lång! När jag vakna fick jag åka upp till emil direkt och då möte vi mamma.. Vi fick åka in i kuvös rummet och titta in i en av kuvöserna och där låg min älskade lilla Casper så liten och söt.. När jag sträckde in handen till honom så öppna han ögonen för första gången! Han är så fin!


Nu orkar jag inte skriva mer... Får skriva mer en annan dag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 28 maj 2011 10:04

Då var man här igen. Kanske skulle bli bättre på de här! Men iallafall Casper blir 5 månader nu den 6de tiden går för fort. Han sitter upp men städ och snackar som bara den vår underbara lilla prins :D imorgon är det dax för barndop ska iväg och du...

Av Sandra - 23 april 2011 19:57

Hej :) Igår var hela familjen i Ekeby / Mölledammarna och gick äggrunda" sen på kvällen åkte vi in till gröningen med josse, och grillade & drack. vi var ett par stycken, och det var rätt trevligt :) senare under kvällen, drog vi en sväng t...

Av Sandra - 10 mars 2011 16:31

Idag är de torsdag och mammas prins blir 9 veckor :D Var på bvc idag och lill prinsen vägde 3160 och var 48,5 lång :) Växer så de knakar... Jag älskar livet som mamma och jag älskar min familj......  Men jag saknar BEBISMAGEN ! Längtar tills vi är re...

Av Sandra - 27 februari 2011 16:58

Ett snabbt inlågg från "moster" Josse ! Har spenderat mestadels av mitt lov hemma hos Sandra Emil & Casper, vilket har varit underbart. Har fått rätt mycket gjort nu, inför flytten, vilket behövs. Uppdateras så fort Sandra har tid, eller jag t...

Av Sandra - 8 februari 2011 12:35

Blir ett kort inlägg, Casper ska snart äta! Sitter här hemma och väntar på josse och emil, josse är och tattar sig.. Men jag och Casper fick stanna hemma! Men dom kommer hit sen :) Jag älskar mitt liv som mamma, finns ingen bättre i denna världen ä...

Presentation


Casper
1305 gram
37 cm

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards